Google Analytics web statistik med mange muligheder

Google giganten har lige forbedret deres værktøj til website ejere med interesse for deres brugere.

Produktet hedder “Google Analytics” og er efterhånden et meget solidt værktøj når du skal analysere dine brugeres adfær på dit site og få sammenhænge med som ikke umiddelbart er synlige.

Der hvor “Google Analytics” adskiller sig fra andre måske mere traditionelle statistik programmer er måde “Google Analytics” opsamler data på. Det sker ved hjælp af et JavaScript som sender informationerne til Google, hvor de traditionelle programmer analysere websitets log-filer. Som ikke indeholder ret mange informationer om vores bruger, men nok til at man kan spore en brugers adfær. Men det er simpel teknologi som vi ønsker i en kompliceret sammenhæng så vi løber ofte ind i blindgyder.

Det er her jeg synes vi har et rigtig godt alternativ i “Google Analytics” noget som “Google Analytics” har gjort meget ud af er at vi kan se nogle tal i forhold til en dimension fx lad os sige vi gerne ned i vores besøg som vi har fået fra søgemaskiner, så er der på dette resultat muligt yderligere at se det opdelt i fx brugernes – landingpage, – Region, – City,  og meget mere. Det giver os et indblik i at se vores indsamlede data i flere sammenhæng og derfor blive en hel del klogere.

Google har lavet en rigtig god “Product Tour” som forklarer værktøjet og viser mulighederne den kan findes her

https://www.google.com/analytics/da-DK

Har du sprøgsmål til “Google Analytics” eller har du lyst til at prøve “Google Analytics” på dit website så giv os et ring eller send en mail.


Skriv et svar

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>