Mine opnåede mål i IT-Forums SIG Online Markedsføring siden januar

Det har været en lang periode siden januar, og jeg har fået arbejdet mig godt ind i Google Analytics. Specielt de udfordringer der er med, at få indarbejdet måling af konverteringer i lidt atypiske løsninger som fx en blog, hvor begrebet konvertering bliver lidt mere pseudo.

Det er blevet til 3 blogpost:

  1. Forklaring på sporingsdata i Google Analytics cookie
  2. Definere mål på din blog
  3. denne blogpost :)

Foruden disse blogpost har jeg erfaret lidt om ulemper ved Google Analytics, og jeg kører stadig eksperimenter, for at se om jeg kan lave målinger på en mere smart måde via Hændelsessporing istedet for virtuelle Side-visninger.

Gruppens Mentor/Coach Ib Potter har sørget for at vi fik en individuel målsætning af arbejde med og min målsætning samt, hvad der så er kommet ud af det, kan ses nedenfor.

, , ,

6 Kommentarer

  • Potter siger:

    Stærkt at se hvordan du har arbejdet med tingene. Og tak for de gode indlæg.

    Du kom med nogle rigtige gode pointer i dag.

    Jeg opgiver ikke min søgen efter en bedre statistik til min blog, men fik i dag en indsigt i de problemstillinger der ligger i det. Tak for det.

    Er Slideshare ikke bare fantastisk?

  • Kevin Steffer siger:

    @Potter, tak for det. Jeg har nydt at kaste mig ud i det og ved siden af mit nørderi kan jeg arbejde på at blive bedre til at kommunikere de tekniske aspekter til design-, marketing- og kommunikationsfolk – absolut en udfordring for mig.

    Slideshare er OK, men skuffede mig lidt da man ikke kan have links i den – øv.

  • Potter siger:

    Jeg bruger flittigt links i Slideshare.

    Det er rigtigt at det ikke er SEF links, men det kan da sørge for at kaste besøgende din vej. Ikke at det er noget man skal satse på. Det har givet http://www.potter.dk 9 klik ud af 9200 visninger 😉

    Men som en del af dit brand, så er gode PowerPoint på Slideshare ikke dårligt.

  • Utroligt dejligt at se, at bare lidt af alt det jeg blabrede op omkring kunne bruges til noget :-)

    Og fantastisk at se, at du selv har fundet nogle mål, der passer bedre til din situation (tidsforbrug osv.)!

    Husk på at “call-to-actions” skal matche _brugerens_ behov, og ikke bare hvad du godt kunne tænke dig at de skulle klikke på. Og ved at stille sig selv spørgsmålet “Hvad er egentligt mine brugeres behov?”, så har man taget første skridt ned ad den helt rigtige vej inden for konverteringsoptimering :-)

  • Kevin Steffer siger:

    @Søren, interessant pointé med “Hvad er egentlig mine brugeres behov?”. Selv har jeg arbejdet med nogle overordnede begreber som:

    1. løsning af problemstillinger
    2. min mening
    3. konklusioner og undersøgelser
    4. howto, hjælp og guides
    5. læring om de tekniske aspekter i web

    Hvad arbejder du med på din blog af overordnede begreber for at ramme dine brugeres behov?

  • Jeg har en mere eller mindre fiktiv webshop-ejer i mit hoved, som jeg forestiller mig at jeg skriver til.

Skriv et svar

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>