Ny dimension til webshops

Med inspiration fra Thomas Rosenstands podcast, hvor Thomas Rosenstand nævner, at e-købmænd har det hårdere end tradionelle købmænd, fordi den tradionelle købmand bl.a. får service besøg af sælgere, som kan indrette kampagneområder i butikken, så findes der ikke sådan noget tilsvarende leverandør service til webshops.

HØRT THOMAS – DET ER FOR GALT!

Flere dage efter jeg har hørt podcasten og tænkt over ting som Thomas også nævner, at leverandører af webshopplatformen heller ikke understøtter nok i denne grad, så har jeg siddet og fundet frem til, at det faktisk ikke behøver være så vanskeligt at undersøtte.

Et tænkt scenarie er: Vi får åbnet op for vores webshop så leverandører kan få adgang til at ligge indholdselementer på vores shop. I den simple form kan det være XML feeds, som shoppen kan trække ind og behandle med XSLT for at beholde look’n’feel på sitet. De kunne levere komplette kampagne-varekataloger, hvor der med en pris-komponent kunne blive markedsført kampagnevarer direkte fra vores leverandør med vores egne priser.

Nu har jeg selv et tæt samarbejde med både salgsfolk, projektledere og enkelte udviklere hos Dynamicweb, så jeg vil lige prøve at skubbe lidt til dem og se om de også kan se idéen, men jeg har allerede taget hatten på overfor de sidste par kundemøder som omfattede B-t-B webshops. Der er jo ingen tvivl om at de vil får en tættere tilknytning til deres kunder, hvis deres kunder bliver afhængige af data leverancer til salgsledet. Det er helt klart en WIN-WIN.

Tak Thomas for en super idé – alle andre:

SPREAD THE WORD


Skriv et svar

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>