Prisen på web er bindende

Jeg har lige læst en nyhed “Prisfejl er netbutikkens ansvar” på comon.dk, at købere har vundet retssager, hvor de har købt en havetraktor for 899,- (JA 899,-!) og en anden et kemeraobjektiv for 1.459 som kostede 14.590,- og de købte det pga. pris fejl på webshoppen.

Det røster mig da virkelig og mig giver eftertænksomme miner, når vi skal tænke manuelle handlinger ind i en løsning istedet for automation. I alle kataloger siden jeg har kunnet læse har man haft den standard sætning vi alle kan sige når vi vågner “Vi tager forbehold for tryk fejl …”, jeg gad nok vide, hvordan betingelserne på disse webshops ser ud eller nærmere så ud, siden de kan tabe disse sager. Det virker forkert.

Så hvis du styrer dine priser manuelt så TJEK DINE PRISER DOBBELT eller få lavet nogle redskaber som kan fange disse kedelige fejl.


Skriv et svar

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>